Problémy so zaspávaním začína mať čoraz viac ľudí. A nie je divu – stres v práci i osobné problémy si tak vyberajú svoju daň. Doktor Andrew Weil z Harvardovej univerzity však prišiel s jedinečným trikom, ako nad nespavosťou vyhrať…

 

 
Tento trik spočíva v jedinečnej technike dýchania. Výhodou je, že k nej nepotrebujete žiadne špeciálne pomôcky – všetko, čo potrebujete, je vaše telo. Táto metóda by mala celkovo upokojiť nervový systém a uvoľniť nahromadený stres.

Celá táto metóda je založená na tom, že priložíte svoj jazyk na horné poschodie, zatiaľ čo uvoľnene dýchate. Avšak, nie je to tak jednoduché. Platí u nej pravidlo 4-7-8. Teraz si vysvetlíme, ako funguje:

Priložte špičku jazyka na poschodie, avšak príliš naň netlačte. Potom sa nosom nadýchnite a počítajte do štyroch.

Zadržte dych a počítajte do siedmich.

Vydýchnite a počítajte do ôsmich.

Takto opakujte aspoň štyrikrát.

Skúmané osoby, ktoré sa tomuto dychovému cvičenia po dva mesiace venovali, boli veľmi prekvapené zmenami, ktoré u nich nastali. Výrazným spôsobom sa zlepšilo ich trávenie, znížil sa krvný tlak aj srdcová frekvencia. A už nemali problémy so zaspávaním.